1 - 10 z 19
Raport OSW |
| Zespół OSW
Uporządkować rzeczywistość. Poradnik analityczny Ośrodka Studiów Wschodnich to praca, na którą składa się 25 esejów napisanych przez analityków OSW oraz jego trzech byłych dyrektorów. Ich kluczowy cel to podzielenie się zgromadzoną wiedzą…
Komentarze OSW |
| Miłosz Bartosiewicz
Wraz z zaostrzaniem się strategicznej rywalizacji między Rosją a światem zachodnim Moskwa w coraz większym stopniu instrumentalizowała pomoc humanitarną (świadczoną w związku z kryzysami i katastrofami) oraz oficjalne wsparcie rozwojowe (…
Analizy |
| Wojciech Górecki
25 czerwca Komitet Śledczy Armenii poinformował o wykryciu spisku mającego na celu obalenie premiera Nikola Paszyniana i siłowe przejęcie władzy. Aresztowano kilkanaście osób, wśród których znaleźli się opozycyjni politycy kojarzeni z tzw…
Analizy |
| Wojciech Górecki, Karol Wasilewski
20 czerwca premier Armenii Nikol Paszynian odwiedził Stambuł, gdzie spotkał się z prezydentem Turcji Recepem Tayyipem Erdoğanem. Rozmowy, po których opublikowano zdawkowe oświadczenia, koncentrowały się wokół relacji dwustronnych, sytuacji…
Komentarze OSW |
| Wojciech Górecki, Mateusz Chudziak
Wojna o Górski Karabach z jesieni 2020 r. oraz zorganizowana w Baku po jej zakończeniu wojskowa defilada, przyjmowana wspólnie przez prezydentów Azerbejdżanu i Turcji, Ilhama Alijewa i Recepa Tayyipa Erdoğana, unaoczniły potencjał…
Analizy |
| Wojciech Górecki
30 października, po dziewięciu latach budowy, zainaugurowano połączenie kolejowe Baku–Tbilisi–Kars (BTK).
Punkt widzenia |
| Aleksandra Jarosiewicz
Projekt Południowego Korytarza Gazowego przekształca się w element geopolitycznej rywalizacji, którego los zależy nie tylko od Azerbejdżanu.
Komentarze OSW |
| Szymon Ananicz
Sto lat po ludobójstwie Ormian w Imperium Osmańskim wydarzenie to ma wciąż fundamentalne znaczenie dla ormiańskiej i tureckiej tożsamości.
Analizy |
| Aleksandra Jarosiewicz
20 września w Baku rozpoczęto konstrukcję drugiej nitki gazociągu Baku–Tbilsi–Erzurum.
Analizy |
| Aleksandra Jarosiewicz
Zachodnie firmy wycofują się z projektów związanych z Południowym Korytarzem. Prawdopodobną przyczyną jest ich zmniejszająca się komercyjna atrakcyjność.